Höst eller vinter??

Eller vad gör det för skilnad egentligen?
Hösten som vi redan har listat ut kommer att vara lång och mörk som vanligt. Är det bra eller dåligt?
Kan inte riktigt bestämma mig hur jag känner inför denna del av året. Jag brukar gilla när det blir mörkt , man kan ta en lång promenad och sen komma in i värmen under en varm filt och bara titta på när det regnar på andra sidan fönstret. Eller när första frysgraderna kommer och luften känns som om den vore helt ny. Ren, Bara för mig.

Hörde i dag att familjen var den heligaste gåvan man fick i livet men jag vet inte om jag kan hålla med om det.
Jo för all del jag har ju mamma och så men jag menar allt det andra. Örjan och hanses bravader JÄMT!
Önskar innerligt varje gång att det ska vara anorlunda när man kommer upp men han har inget intresse alls att vara någons pappa. Han har inget intesse alls av mig eller mina syskon annat än att styra oss och känna makten av det.
Jag orkar inte med det mer.

Vad händer på jul i år då? Jo jag ska jobba och sen sitta med mina läxor och förhoppningsvis är tvättstugan ledig så man kan tvätta. Visst kan jag väl spendera halva min lön på en tågbiljett för att åka till jämtland och känna mig ovälkommen och behöva leta ihjäl mig efter en vettig ny kurator när jag kommer hem.. Känns som mycke jobb och pengar för inget annat än besvär.

jaja men det är väl lika bra att köpa läget och ta hand om de som tar hand om mig.. Mina vänner!

nattinatti

O&O/illA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0