halmstadsjävel!

ja nu ska här berättas om helgens nya bravader innan man lägger sig för att gå upp o jobba i morron igen!
det hela började med att jag vaknade vid halvett tin på lördag fm.. jossan hade skickat ett mess så jag ringde upp..
det enda jag hör i luren är ett vrål på Decibeliska:
-"VI SKA TILL HALMSTAD!"
va!? nu!? NÄ!? eller... vad!?

vi bestämmer oss för att diskutera saken över frukost så jag, tholle och julia masar oss upp till jossan för att äta våffelfrukost med jossan, storasyster anna som för den delen är väldigt vuxen;) och mo...
de hade tydligen varit på plantis kvällen innan på 30+ haha!
vi kökade lite våfflor och bestämde tillsslut efter många om och men att åka... suck!
ha .. vad ska vi ha på oss?? när ska vi åka?? hur ska vi åka?? vem har tält??
hem, dusha, raka benen, kläsig i lånade kläder av jossan o jossan i mina..
ska packa i hop det sissta o snart dra oss mot tåget kommer jossan på att hon har glömt plånboken hemma!
bara att lämna den nyöppnade ölen och springa...
jag packar ner det sissta... går och möter upp henne .. vi kommer med tåget iaf tillslut..
kan inte sluta svettas.. fortfarande sjuk antar jag!

väl nere i gbg har vi 40min innan nästa tåg går! vad göra? vad göra?
tjoho vi tar en drink... in på ngn jävla överbetalt krog där människorna som satt verkade ha pinnar uppkörda i baken som de var rädda för att ta ut... aja...
väl inne ska jossan bjuda på ngn specialdrink för att fira ledigheten och dumheterna vi håller på med men visar sig att det inte finns ngn bacardi lemon kvar i baren..
"-det e lugnt... vi har mer i väskan här bruden!"
haha vingar upp spriten och får våra drinkar till slut!
haha det var mäckta imponerade av oss men men...
2 min senare var drinken ihastad och vi drog o köpte groggvirke och folkisar till tåget..



kommer tillslut med tåg nr 2 mot halmstad.. hamnar med ngr grabbar som skulle till lund.. ojoj vilka jubelidioter..
vid detta laget är vi mycket fulla och goda..
träffade en trevlig och förstående kalr vid namn Bengt ... tror ja..

iaf: inser när det är en halvtimme kvar att vi hållerpå och pinkar ner oss och att de har stängt av toaletterna på tåget..
"detta kan inte vara sant"
jag lovar jag trodde att jag skulle dö!!!
allasom ngn gång har blivit pissenödig efter ett par folkisar vet att hur gärna man än vill så går det inte att stoppa..
även om vi knäppte upp byxorna osv.. nä dett hållerinte.. gick vidare till första klass för att kika (äben om jag inte fick för herr fucking tågkonduktören) men men.. hittade dass tillslut men det var fan nära döden... så gött har det fan aldrig vart att pissa innan!

väl av på halmstads station insåg vi att pressbyrån var stängd så det blev ingen korv heller :(
hittade iaf en taxichafför som gillade rock o skulle dra emot kampingen som låg en mil utanför skiten! idioti men visst!
in på ngt jävla coop o skulle hitta ett tält med tickande taxameter utanför.. sprang som gnuer och hittade tillslut men väl vid kassan insåg vi att vi skulle ha batterier.. sprang igen som en gnu med jossans mobil i handen.. full som ett ägg o letade batterier... det gick!

väl framme.. möts av två pöjkar från ronneby (SKÅNINGAR!) fixar campingkort o skit.. pissar igen.. ska hittacampet..
får en korv som antagligen legat på grillen för länge av ngr campare på vägen.. fick nubbe med.. ajaj..
hittar tältplats och inser att vi är hungriga.. har bara ätit en våffla i dag.. så hittade iaf.. rå korv o glass... mmmm.. o folkis i näven! grett sörru!


(Linn & Jossan)

får tillslut upp tältfan och börjar dricka.. trevligt men vid 23 kommer vakten o säger att det ska vara tyst.. ja säger ngn jävla skåning vi drar in till stan.. tar svarttaxi till stan.. hu.. jossan ligger kvar i tältet på campingrn, en mil från mig, för att "bugga" med ngn jävla skåning!
tappar bort mig helt.. får panik.. ringer tholle.. han åker från falköing o ska hämta mig i halmstad!
underbara karl!
men efter ett tag hittar jag tillbaka till krogen där de andra var.... stog utanför o var arg en stund,, ensammen i halmstad..
men tillslut kom ngn av ronnebyarna upp o hämtade mig... gick motvilligt med..
vid detta laget var snefyllan redan en självklarhet..
tillslut skulle alla dra och jag vägrade åka med tillbaka då tholle snart var framme.. söt! vad skulle jag göra utan dig vännen!

sa hejdå till folket och skulle hittat till stationen.. humor i halmstad är tydligen att virra alla turister åt fel håll när de ska ngn stans..
folk stannade i bilar o sa att jag skulle få 1000 kronor om jag hoppade in.. springa lite då!
fan livrädd!
hittar till skadic halmstad.. jag beslutar mig för att stanna där, ringer tholle och säger att jag stannar där så får han hämta mig där.. det kommer karlar och frågar "hur mycket?"
vadå?! NÄ! jag e inte ngns hora!

tillslut kom tholle och hämtade mig och jag fick sova på en flyttlåda i bilen hela vägen hem!

jag har aldrig varit så lycklig som när vi kom hem!

så det var nog allt!

O&O/illA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0